مجلس و فناوری| اگر شرکت‌های خلاق نیاز به قانون داشته باشند مجلس دریغ نمی‌کند

مجلس و فناوری| اگر شرکت‌های خلاق نیاز به قانون داشته باشند مجلس دریغ نمی‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 87624
یک نماینده مجلس ضمن توضیح نیازهای متعدد صنایع نرم و خلاق و اکوسیستم دانش‌بنیان در کشور گفت: اگر در مسیر تخصیص این حمایت‌ها نیاز به تصویب قوانین جدید باشد، مجلس از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهد کرد.

محمد صفری ملک میان نماینده مردم از حوزه انتخابیه املش و رودسر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در راستای راهبرد تمدن ایرانی، اسلامی، ملت ما  باید با توجه به تاریخ، داشته‌ها و نیروی انسانی و منابع فرهنگی که در اختیار دارد، نگاهی آینده محور داشته باشد. ما در تمدن اسلامی، دوره‌های پرشکوهی از زایش و اختراعات را تجربه کرده‌ایم که دانشمندان و مخترعان پرشماری به جهان عرضه کرده است. این ظرفیت وجود دارد که بر اساس این چهارچوب‌های بومی و داخلی، زیست‌بوم فناورانه خود را دوباره بازآفرینی و تکمیل کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های خلاق و فناورانه در کشور دارند. یکی از مهمترین بازیگران این زیست‌بوم نوآورانه نیز، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها هستند. ما در سال‌های اخیر با اهتمام نهادهای مانند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توانسته‌ایم تجربه‌ای نوپدید در زمینه توسعه صنایع نرم و خلاق ایجاد کنیم. با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشور، تلاش‌ها در این زمینه باید مضاعف گردد. ورود هر چه بیشتر جوانان نخبه، مومن و فناور به عرصه دانش‌بنیانی و خلاق کشور، پویایی بیشتر اقتصاد، تولید و صنعت را در پی خواهد داشت.

 

صفری ملک میان با اشاره به نامه مهم مقام معظم رهبری به سران قوا برای تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های خلاق گفت: بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، صنایع بومی و فرهنگی خود را  به عنوان یکی از محورهای اصلی پیشرفت قرار داده‌اند. ما نیز باید با توجه به مختصات، فرهنگی، ملی و دینی کشور خودمان، اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق را مورد حمایت حداکثری قرار دهیم. همه مدیران کشور نیز در هر دستگاه و نهادی که هستند باید بخشی از توان و انرژی خود را به حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان تخصیص دهند.

این نماینده مردم گفت: در مجلس نیز قوانین خوبی در این حوزه تصویب شده است. البته بدیهی است که این نهاد آمادگی دارد تا هم در حوزه تقنینی و هم حوزه نظارتی، حمایت بی‌دریغ خود را پشتیبان این جوانان خلاق و فناور قرار دهد. این شرکت‌ها به انواع بسته‌های حمایتی نیاز دارند، تسهیلات ارزان قیمت، معافیت‌های مالی، گمرکی، حمایت‌های سازمانی و نظایر آن از جمله نیازهای شرکت‌های نوپا و نوآور هستند. اگر در مسیر تخصیص این حمایت‌ها نیاز به تصویب قوانین جدید باشد، مجلس قطعاً در چهارچوب قانون، همکاری خواهد کرد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مجلس و فناوری| از شرکت‌های خلاق به‌صورت تمام‌قد حمایت می‌کنیم
مجلس و فناوری| از شرکت‌های خلاق به‌صورت تمام‌قد حمایت می‌کنیم
00/10/13 - 09:51
مجلس و فناوری| شرکت‌های خلاق باید در متن هر راهبرد اقتصادی توسعه‌گرا حضور داشته باشند
مجلس و فناوری| شرکت‌های خلاق باید در متن هر راهبرد اقتصادی توسعه‌گرا حضور داشته باشند
00/08/25 - 16:18
مجلس و فناوری| شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان مکمل همدیگر هستند
مجلس و فناوری| شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان مکمل همدیگر هستند
00/07/20 - 11:00
بیشتر بخوانیم